• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lärarens roll i en-till-en projekt

Abstract
Sammanfattning: Syftet med denna studie är att undersöka hur man förbereder lärare inför att börja jobba med en-till-en projekt. Vi har gjort en stickprovskontroll på en skola som nyligen har infört en-till-en projekt. Vi vill se om lärarollen förändras och i så fall på vilket sätt. I denna studie har vi gjort en litteraturstudie för att få en överblick på ämnet. Vi har använt oss av en kvalitativ studie i form av interjuver med IT-pedagoger och med rektor på skolan. Vi har även gjort en kvantitativ studie i form av en webbaserad enkät med lärarna på skolan, att det läggs väldigt lite förberedelse på lärarna inför ett sådant projekt. Resultatet från vår studie och även från litteraturstudien visar att det läggs för lite tid på att förbereda lärarna inför en-till-en projekt. Denna studie är av yttersta betydelse för läraryrket eftersom vi nu i detta arbete lyfter fram lärarens roll i en-till-en projekt där man annars bara pratar om eleverna.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/25908
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_25908_1.pdf (180.4Kb)
Date
2011
Author
Björnfot, Marcus
Matematik, IKT
Keywords
En-till-en
lärare
IKT
Förberedelse
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV