• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att koppla teori till praktik Ämnesintergration i gymnasieskolans lärlingsutbildning

Abstract
Syftet Syftet med min studie är att få fördjupad förståelse för om och i så fall hur ämnesintegrerad undervisning kan skapa ökad förståelse hos elever. Specifikt söker detta arbete få kunskap om hur en grupp elever som har ämnesintegrerad undervisning upplever sin undervisning. Huvudfråga Vilken inverkan kan ämnesintegrerad undervisning ha på elevers motivation? Metod Studien utgörs av en kvalitativ respodentundersökning, som är inspirerad av hermenutik och fenomenologi. Resultat Respodenterna ger uttryck för en positiv inställning till det intergrerade arbetssättet, de verkar se sambanden mellan olika delar i utbildningen som de uttrycker är av betydelse för deras kommande yrke. Analysen har utmynnat i tre kategorier som här benämns, förståelse, kommande yrke och trivsel. Betydelse Arbetet belyser länken mellan de teoretiska och praktiska kunskaperna i ett yrkesinriktat program i gymnasieskolan. Den kunskap studien ger är något jag tar med mig i min yrkesroll som en positiv möjlighet att utveckla min egen undervisningen.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/25951
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_25951_1.pdf (103.6Kb)
Date
2011
Author
Ljungborg, Douglas
Keywords
Ämnesintergration
förståelse
del och helhet
komma
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV