• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att koppla teori till praktik Ämnesintergration i gymnasieskolans lärlingsutbildning

Sammanfattning
Syftet Syftet med min studie är att få fördjupad förståelse för om och i så fall hur ämnesintegrerad undervisning kan skapa ökad förståelse hos elever. Specifikt söker detta arbete få kunskap om hur en grupp elever som har ämnesintegrerad undervisning upplever sin undervisning. Huvudfråga Vilken inverkan kan ämnesintegrerad undervisning ha på elevers motivation? Metod Studien utgörs av en kvalitativ respodentundersökning, som är inspirerad av hermenutik och fenomenologi. Resultat Respodenterna ger uttryck för en positiv inställning till det intergrerade arbetssättet, de verkar se sambanden mellan olika delar i utbildningen som de uttrycker är av betydelse för deras kommande yrke. Analysen har utmynnat i tre kategorier som här benämns, förståelse, kommande yrke och trivsel. Betydelse Arbetet belyser länken mellan de teoretiska och praktiska kunskaperna i ett yrkesinriktat program i gymnasieskolan. Den kunskap studien ger är något jag tar med mig i min yrkesroll som en positiv möjlighet att utveckla min egen undervisningen.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/25951
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_25951_1.pdf (103.6Kb)
Datum
2011
Författare
Ljungborg, Douglas
Nyckelord
Ämnesintergration
förståelse
del och helhet
komma
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV