dc.contributor.author | Nilsson, Hanna | sv |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T16:22:44Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T16:22:44Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/26012 | |
dc.description.abstract | I denna uppsats tas problematiken i lärares erfarande av lärande och det arbetssätt de
använder upp. Undersökningen är gjord på en skola i England och handlar i och med
detta om denna skola. Syftet med denna uppsats är att studera hur ett antal pedagoger
erfar lärande och hur att de arbetar med elevers lärande i sin undervisning. I
litteraturgenomgången tas pedagogiska teorier upp, samt läroplan och lärarutbildning
i England och dilemman för läraryrket. Undersökningen är en kvalitativ undersökning
som genomförts i form av intervjuer och observationer. De resultat som framkommit
är att det finns en problematik mellan det sätt på vilket lärarna i undersökningen erfar
lärande och det de gör i verksamheten. Detta beror dels på den befintliga läroplanen
och dess utformning.
De frågeställningar som ställs är följande:
Hur erfar lärare i skolan jag besökt i England elevers lärande och hur arbetar de med
det i praktiken?
Hur erfar lärarna att deras undervisning påverkas av den nationella läroplanen? | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | National curriculum | sv |
dc.subject | Sociokulturell teori | sv |
dc.subject | Behavio | sv |
dc.title | Often children learn better from each other than teachers, because they relate much better to each other. | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |