Visa enkel post

dc.contributor.authorAsp, Lennartsv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:24:41Z
dc.date.available2011-06-30T16:24:41Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26061
dc.description.abstractVarje dag som lärare ställs man inför nya utmaningar. En av de stora utmaningarna är att variera undervisningen efter elevernas behov. För att undervisningen ska kännas stimulerande för eleverna måste undervisningen anpassas efter elevernas förutsättningar och deras skilda lärstilar. Det är känt att lärarens förmåga att lära ut är den enskilt viktigaste faktorn för god undervisningseffektivitet. I detta arbete har vi intresserat oss för vilka verktyg vi lärare kan använda för att göra undervisningen mera stimulerande, intressant och i förlängningen mera effektiv. Under de senaste åren har Informations kommunikationsteknik (IKT) blivit vanligare som ett verktyg för lärare i undervisningssituationer. Syftet med detta arbete var att genom en kvantitativ och kvalitativ ansats öka vår förståelse huruvida användning av IKT i undervisningen de facto ökar inlärningen hos eleverna. Studien visade att det var svårt att visa på en konkret ökad inlärning hos eleverna med IKT i undervisningen jämfört med traditionell undervisning under våra experimentella förhållanden. IKT i undervisningen ökade dock elevernas motivation för inlärning vilket kan tyda på att IKT kan hjälpa oss lärare att göra undervisningen mera varierad och därmed mera intressant både för oss själva som lärare och för eleven.sv
dc.language.isosvsv
dc.titleDigital teknik i klassrummetsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post