dc.contributor.author | Cedernil, Valentina | |
dc.date.accessioned | 2011-09-06T07:06:48Z | |
dc.date.available | 2011-09-06T07:06:48Z | |
dc.date.issued | 2011-09-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/26674 | |
dc.description | Trots mellanösterns stora litterära förflutna är den arabiska barnboken av idag fortfarande på barnstadiet av sin utveckling och står inför många utmaningar. Denna uppsats rör inledningsvis vid några av dessa utmaningar för att lägga en grund hos läsaren som kommer att medföra uppskattning för blotta existensen av de böcker som sedan kommer att undersökas. Sju barnböcker skrivna av arabiska författare och illustrerade av arabiska konstnärer kommer att analyseras för att finna barnböckernas röst i mellanöstern idag. Uppsatsen kommer att utforska de olika teman som diskuteras i böckerna, hur könsroller gestaltas, om det finns ett religiöst budskap och huruvida samhällets inställning till barndom kan spåras i böckerna. I mitt sökande efter den arabiska barnbokens röst kommer jag att besvara huvudfrågan: Hur påverkar dessa teman och vilka följder får de för barnets upptäckarlust? | sv |
dc.description.abstract | In spite of the great literary ancient past of the Middle East, the Arabic children’s book of today is still in its infant stages of development, facing many challenges. This essay initially touches on some of these challenges in order to set a framework in the mind of the reader, which will facilitate the appreciation of the very existence of the books that then will be examined. Seven children’s books written by Arab authors and illustrated by Arab artists will be analyzed in order to find the voice of the children’s books of the Middle East today. My essay will explore the themes that are discussed in the books, how gender roles are displayed, whether there is a religious message, and if society’s attitude towards childhood can be traced in the books. In my search for the voice of Arabic children’s books, I will answer this guiding question: What are these themes’ impact on, and implications for, a child’s sense of discovery? | sv |
dc.language.iso | eng | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL kandidatuppsats i arabiska | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL 2011-058 | sv |
dc.subject | children's books | sv |
dc.subject | middle east | sv |
dc.subject | magic carpet | sv |
dc.subject | arabic | sv |
dc.subject | gender roles | sv |
dc.subject | religious message | sv |
dc.title | A Magic Carpet Trip to the Children’s Books of the Middle East -Discovering the voice of Arabic children’s books of today | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer | swe |
dc.type.degree | Student essay | |