Show simple item record

dc.contributor.authorLarsson, Daniel
dc.contributor.authorEbrahimzade, Rawa
dc.date.accessioned2011-09-07T12:01:56Z
dc.date.available2011-09-07T12:01:56Z
dc.date.issued2011-09-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26697
dc.description.abstractFöretag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. Vårt syfte är att identifiera faktorer som visat sig vara kritiska och idag hanterbara för att uppnå en lyckad mobil marknadsföring. Den utförda empiriska studien pekar på att en stor del av befolkningen äger tillräckligt avancerade mobiler för att hantera en mer anpassad mobil marknadsföring. Det innebär att dagens verklighet skiljer sig märkbart i jämförelse med bara för 5-10 år sedan. Undersökningen gjordes i form av en online-enkät som gav resultat i en större mängd kvantitativ information. Genom att jämföra tidigare forskningsarbeten kring mobil marknadsföring, kundacceptans och sociala mediers framfart med de data vi samlat in har vi identifierat ett antal kritiska framgångsfaktorer som måste tas i beaktande under implementering av tekniken. Vad vi också sett är att sociala medier med dess LBS kan verka som ett ramverk för mobil marknadsföring för att hantera dessa faktorer.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesReport/Department of Applied Information Technologysv
dc.relation.ispartofseries2011:025sv
dc.subjectmobil marknadsföringsv
dc.subjectsociala mediersv
dc.subjectLBSsv
dc.titleDen mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record