• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.

Abstract
Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. Vårt syfte är att identifiera faktorer som visat sig vara kritiska och idag hanterbara för att uppnå en lyckad mobil marknadsföring. Den utförda empiriska studien pekar på att en stor del av befolkningen äger tillräckligt avancerade mobiler för att hantera en mer anpassad mobil marknadsföring. Det innebär att dagens verklighet skiljer sig märkbart i jämförelse med bara för 5-10 år sedan. Undersökningen gjordes i form av en online-enkät som gav resultat i en större mängd kvantitativ information. Genom att jämföra tidigare forskningsarbeten kring mobil marknadsföring, kundacceptans och sociala mediers framfart med de data vi samlat in har vi identifierat ett antal kritiska framgångsfaktorer som måste tas i beaktande under implementering av tekniken. Vad vi också sett är att sociala medier med dess LBS kan verka som ett ramverk för mobil marknadsföring för att hantera dessa faktorer.
Degree
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
URI
http://hdl.handle.net/2077/26697
Collections
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
View/Open
gupea_2077_26697_1.pdf (613.9Kb)
Date
2011-09-07
Author
Larsson, Daniel
Ebrahimzade, Rawa
Keywords
mobil marknadsföring
sociala medier
LBS
Series/Report no.
Report/Department of Applied Information Technology
2011:025
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV