UGU-samling: Recent submissions
Visas titlar 41-60 av 108
-
Insamling av frågeformulär ett år efter grundskolans slut för projektets yngre årskull våren 1989
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för Pedagogik, 1991) -
Elevers syn på sin högstadietid och sin räkneförmåga ett år efter avslutad grundskola
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1986) -
Insamling av standardprovsresultat i engelska för årskurs 8 våren 1992
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1992) -
Insamling av standardprovsresultat i engelska för årskurs 8 våren 1987
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för Pedagogik, 1987) -
Insamling av standardporvresultat i matematik och svenska för årskurs nio läsåret 1983/83
(Högskolan för lärarutbildning i Stockholm, Institutionen för pedagogik, 1983) -
Konstruktionoch utprövning av instrument för årskurs tre-insamlingen
(Högskolan för lärarutbildning i Stockholm, Institutionen för pedagogik, 1982) -
Elevers uppfattning om sig själva i skolan
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning, Institutionen för pedagogik, 1985) -
Insamling av standardprovsresultat i engelska för årskurs åtta våren 1982
(Högskolan för lärarutbildning i Stockholm, Institutionen för pedagogik, 1982) -
Matematik i grundskolan En longitudinell studie av köns- och socialgruppsskillnader bland elever som lämnat grundskolan vid olika tidpunkter från början av 80-talet till början av 90-talet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1996) -
Utvärdering genom uppföljning av elver De första datainsamlingarna
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning Institutionen för pedagogik, 1981) -
Financial aid and class bias in higher education
(Mölndal: University of Göteborg, Department of Education, 1981) -
Föräldrasynpunkter på grundskolans mellanstadium
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1993) -
Vad betyder ålder i klassen? enkätsvar och skolmognadsbedömningar relaterade till födelsemånad
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning , Institutionen för Pedagogik, 1985) -
Effekter och sidoeffekter av fysisk aktivitet Relationen mellan regelbunden motion, vardagskompetenser och fritidsintressen med särskild tonvikt på skillnader mellan könen
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1990) -
LING-projektens intervju : kvantitativa mått på språkanvändning och deras samband med utbildningsnivå och kön
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1985) -
Gender differences on the Swedish scholastic aptitude test
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1997) -
Hur var det på högstadiet? Grundskoleelever värderar högstadietiden beträffande upplevda problem, uppnådda kunskaper samt nyttan av kunskaperna
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1998) -
Lika begåvning - lika betyg? : en studie av s k relativa skolprestationer bland pojkar och flickor med skiftande hembakgrund
(Göteborgs universitet, Pedagogiska institutionen, 1972) -
Social bakgrund och resultat på högskoleprovet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1997) -
Svagbegåvade i vanlig skola : en uppföljning genom högstadiet och gymnasieskolan
(Stockholm: Inst för pedagogik, 1990)