Show simple item record

dc.contributor.authorBernåker, Philip
dc.contributor.authorHalldner, Julia
dc.date.accessioned2011-09-14T06:28:11Z
dc.date.available2011-09-14T06:28:11Z
dc.date.issued2011-09-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26779
dc.description.abstractTitel ”Det får inte bli för mycket av det här datoriserandet.” – En kvalitativ studie av digitaliseringens påverkan på generationsskillnader, med fokus på kommunikation Författare Philip Bernåker & Julia Halldner Uppdragsgivare JMG, Medieinriktningen på lärarutbildningen, Göteborgs universitet Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation Göteborgs universitet Termin Vårterminen 2011 Handledare Jenny Wiik Sidantal 40, inklusive bilaga Antal ord 15 716 Syfte Att undersöka generationsskillnader gällande kommunikation i och med digitaliseringen. (Utifrån en lärares synvinkel) Metod Kvalitativ undersökning i form av samtalsintervjuer Material Sex stycken samtalsintervjuer med gymnasielärare i Göteborg Huvudresultat Studien visar att lärarna anser att digitaliseringen är ett problem och att den har påverkat generationsskillnader negativt. Lärarna anser även att kommunikationen har påverkats av digitaliseringen, både positivt och negativt. Dock kommer ungdomar alltid ses på ett visst sätt – lata, bekväma och i behov av instruktioner. Vår studie ökar medvetenheten kring problematiken som digitaliseringen har medfört.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesExamensarbetesv
dc.relation.ispartofseriesC753sv
dc.title”Det får inte bli för mycket av det här datoriserandet.” – En kvalitativ studie av digitaliseringens påverkan på generationsskillnader, med fokus på kommunikationsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record