Varumärket i kommunen. Ett uttryck för differentiering eller identifikation?
Abstract
Titel:
Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om
fritidsaktiviteter
Författare:
Johanna Fasth
Uppdragsgivare:
Göteborgs stad Centrum, enheten Fritid
Kurs:
Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap
Vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation
Termin:
Vårterminen 2011
Handledare:
Annika Bergström
Sidantal:
39 sidor, 15 824 ord
Syfte:
Att undersöka vilka kommunikationskanaler ungdomar använder sig av och efterfrågar för att
få information om fritidsaktiviteter i Göteborgs centrum.
Metod och material:
Kvalitativa gruppintervjuer i form av fokusgrupper med totalt nio ungdomar i årskurs 9.
Huvudresultat:
Resultatet visar att ungdomarna främst får information om fritidsaktiviteter genom kompisar, dels via sociala sajter, t.ex. Facebook och dels via personliga möten. Undersökningen visar även att ungdomarna tycker att information genom det personliga mötet är lättare att ta till sig än information som fås via affischer och flyers. Ungdomarna anser att sms-utskick är en bra informationskanal för att få information om fritidsaktiviteter.
Degree
Student essay
Collections
View/ Open
Date
2011-09-15Author
Fardell, Ester
Andreasson, Kia
Jensen, Linda
Series/Report no.
Examensarbete
C764
Language
swe