Show simple item record

dc.contributor.authorFardell, Ester
dc.contributor.authorAndreasson, Kia
dc.contributor.authorJensen, Linda
dc.date.accessioned2011-09-15T08:16:54Z
dc.date.available2011-09-15T08:16:54Z
dc.date.issued2011-09-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26801
dc.description.abstractTitel: Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter Författare: Johanna Fasth Uppdragsgivare: Göteborgs stad Centrum, enheten Fritid Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Annika Bergström Sidantal: 39 sidor, 15 824 ord Syfte: Att undersöka vilka kommunikationskanaler ungdomar använder sig av och efterfrågar för att få information om fritidsaktiviteter i Göteborgs centrum. Metod och material: Kvalitativa gruppintervjuer i form av fokusgrupper med totalt nio ungdomar i årskurs 9. Huvudresultat: Resultatet visar att ungdomarna främst får information om fritidsaktiviteter genom kompisar, dels via sociala sajter, t.ex. Facebook och dels via personliga möten. Undersökningen visar även att ungdomarna tycker att information genom det personliga mötet är lättare att ta till sig än information som fås via affischer och flyers. Ungdomarna anser att sms-utskick är en bra informationskanal för att få information om fritidsaktiviteter.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesExamensarbetesv
dc.relation.ispartofseriesC764sv
dc.titleVarumärket i kommunen. Ett uttryck för differentiering eller identifikation?sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism, Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record