Show simple item record

dc.contributor.authorJonsson, Andreas
dc.contributor.authorHöjlund, Anders
dc.date.accessioned2011-10-04T09:00:38Z
dc.date.available2011-10-04T09:00:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/27782
dc.description.abstractVårt syfte med denna uppsats är att undersöka hur elever i Australien tänker kring begreppet hållbar utveckling med tanke på landets känsliga och unika ekosystem, klimatrelaterade problem samt långa transportavstånd. Som metod använde vi oss av samtalsintervjuer och direktobservationer och utförde dessa på de skolor och utbildningscentrum vi besökte. Vi valde framförallt att intervjua elever, men även pedagoger för att förhoppningsvis få en mer nyansrik bild och förståelse för elevernas sätt att svara. Med denna uppsats fick vi uppfattningen att flera elever faktiskt har en nära relation samt en vidsyn och förståelse för begreppet hållbar utvecklings många sidor. Många elever kan också se samband mellan orsak, konsekvenser och åtgärder för de miljöproblem som finns i Australien. Våra förhoppningar var också att denna undersökning kommer att ge oss nyttiga erfarenheter inför vårt kommande yrke som pedagoger samt att vi får möjlighet att applicera nyvunnen kunskap på synen om hållbar utveckling.sv
dc.language.isoswesv
dc.publisherGöteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildningsv
dc.subjectmiljösv
dc.subjectlärandesv
dc.subjectekosystemsv
dc.subjectHållbar utvecklingsv
dc.subjectAustraliensv
dc.subjectrelationsv
dc.subjectkunskapsv
dc.subjectmiljöproblemsv
dc.titleHållbar utveckling i Australiensv
dc.typeTextsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.type.svepothersv
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionen
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record