dc.contributor.author | Gradén, Ida | sv |
dc.date.accessioned | 2011-12-20T10:50:00Z | |
dc.date.available | 2011-12-20T10:50:00Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/28144 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning:
Syfte: Mitt syfte med studien är att ta reda på hur verksamma förskolepedagoger använder musik i förskolans
verksamhet, i vilket syfte samt pedagogernas tankar om musikens betydelse för barns lärande och utveckling.
Huvudfråga: Musikens betydelse för barns lärande och utveckling.
Metod och material: Jag använde en kvalitativ forskningsmetod där jag samlade in information genom att
intervjua verksamma förskolepedagoger.
Resultat: Min studie visar på att musik har stor betydelse för barns lärande och utveckling. Musik bidrar till ett
lustfyllt lärande som skapar glädje och trygghet i förskolans arbete med barn.
Betydelse för läraryrket: Min studie kan ge förskolepedagoger en uppfattning om vikten av att använda musik
tillsammans med barn i förskolans verksamhet. Vidare kan studien ge förskolepedagoger en insikt om musikens
möjligheter för barns lärande och utveckling.
!"!
!
! | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Musik | sv |
dc.subject | musisk | sv |
dc.subject | förskolebarn | sv |
dc.subject | verksamma pedagoger | sv |
dc.title | Musikens betydelse för barns lärande och utveckling: Två förskolepedagogers tankar om att arbeta med musik i förskolans verksamhet | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |