Show simple item record

dc.contributor.authorGradén, Idasv
dc.date.accessioned2011-12-20T10:50:00Z
dc.date.available2011-12-20T10:50:00Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/28144
dc.description.abstractSammanfattning: Syfte: Mitt syfte med studien är att ta reda på hur verksamma förskolepedagoger använder musik i förskolans verksamhet, i vilket syfte samt pedagogernas tankar om musikens betydelse för barns lärande och utveckling. Huvudfråga: Musikens betydelse för barns lärande och utveckling. Metod och material: Jag använde en kvalitativ forskningsmetod där jag samlade in information genom att intervjua verksamma förskolepedagoger. Resultat: Min studie visar på att musik har stor betydelse för barns lärande och utveckling. Musik bidrar till ett lustfyllt lärande som skapar glädje och trygghet i förskolans arbete med barn. Betydelse för läraryrket: Min studie kan ge förskolepedagoger en uppfattning om vikten av att använda musik tillsammans med barn i förskolans verksamhet. Vidare kan studien ge förskolepedagoger en insikt om musikens möjligheter för barns lärande och utveckling. !"! ! !sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectMusiksv
dc.subjectmusisksv
dc.subjectförskolebarnsv
dc.subjectverksamma pedagogersv
dc.titleMusikens betydelse för barns lärande och utveckling: Två förskolepedagogers tankar om att arbeta med musik i förskolans verksamhetsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record