Show simple item record

dc.contributor.authorEkman, Teresa
dc.contributor.authorRingstål, Linda
dc.date.accessioned2012-02-15T12:11:53Z
dc.date.available2012-02-15T12:11:53Z
dc.date.issued2012-02-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/28693
dc.description.abstractNär kommuner köper varor och tjänster skall det enligt lag ske en offentlig upphandling. Enligt praxis från EU-domstolen behöver inte kommuner genomföra en upphandling då de köper varor eller tjänster från kommunala bolag som de själva äger helt eller delvis tillsammans med en eller flera andra kommuner, under förutsättning att de så kallade Teckal-kriterierna är uppfyllda. I denna uppsats har vi tittat närmare på det kommunalägda bolaget Renova AB för att utreda hur ägarkontrollen ser ut enligt de dokument och handlingar som finns att tillgå, för att sedan försöka utreda huruvida dessa riktlinjer följs i praktiken. I vårt fall har syftet varit att granska de styrdokument som upprättats vad gäller det kommunalägda bolaget Renova AB mot bakgrund av Teckal-kriterierna.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2011:73sv
dc.subjectOffentlig upphandlingsv
dc.titleKontroll- och verksamhetskriteriet i teori och praktik. En granskning av det kommunalägda bolaget Renova ABsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Laweng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Juridiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record