• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet

Abstract
Titel Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet Författare Johan Malmberg Uppdragsgivare Stim (Svenska tonsättares internationella musikbyrå) Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2011 Handledare Jan Strid Antal ord 14 485 Syfte Att undersöka vad Stim-magasinet kan betyda för musikskaparna Metod Kvalitativ metod, personliga djupintervjuer Huvudresultat Stim-magasinet skapar en ”vi-känsla”, samtidigt som det också förmedlar en positiv bild av Stim. Innehållsmässigt är däremot Stim-magasinet, enligt de intervjuade musikskaparna, ointressant. Musikskaparna anser att Stim-magasinet blivit mer allmänt inriktat på musik och tappat fokus på musikskapande och upphovsrätt, vilket gör att tidningen inte känns ändamålsenlig. Musikskaparna efterfrågar en djupare journalistik som riktar in sig mer på just musikskapande och upphovsrätt. Stim-magasinet spelar, i och med bristen på upphovsrättsligt material, inte heller någon större roll för upphovsrätten i sig.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/28721
Collections
  • Kandidatuppsatser
View/Open
gupea_2077_28721_1.pdf (768.5Kb)
Date
2012-02-17
Author
Malmberg, Johan
Keywords
Stim
medlemstidning
musik
upphovsrätt
kommunikation
kultur
organisationskultur
organisationsidentitet
opinionsbildning
uses and gratifications
Series/Report no.
Examensarbete
C778
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV