dc.contributor.author | Börjesson, Carl | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:26:57Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:26:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29766 | |
dc.description.abstract | Syfte
Syftet med uppsatsen är att undersöka och kritiskt granska vad genuspedagogik på en grundskola innebär och
hur man som pedagog bör förhålla sig till det. Med fokus på pedagogers föreställningar om genuspedagogik,
samt bakomliggande faktorer till dessa föreställningar.
Huvudfråga
Hur insatta är pedagogerna i kritiska perspektiv på kön och lärande, samt vad har de för föreställningar om
ämnet?
| sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Normkritisk | sv |
dc.subject | genus | sv |
dc.subject | föreställningar | sv |
dc.subject | pedagoger | sv |
dc.subject | me | sv |
dc.title | Pedagogers föreställningar om genus | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |