Show simple item record

dc.contributor.authorBörjesson, Carlsv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:26:57Z
dc.date.available2012-07-20T07:26:57Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29766
dc.description.abstractSyfte Syftet med uppsatsen är att undersöka och kritiskt granska vad genuspedagogik på en grundskola innebär och hur man som pedagog bör förhålla sig till det. Med fokus på pedagogers föreställningar om genuspedagogik, samt bakomliggande faktorer till dessa föreställningar. Huvudfråga Hur insatta är pedagogerna i kritiska perspektiv på kön och lärande, samt vad har de för föreställningar om ämnet?    sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectNormkritisksv
dc.subjectgenussv
dc.subjectföreställningarsv
dc.subjectpedagogersv
dc.subjectmesv
dc.titlePedagogers föreställningar om genussv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record