Show simple item record

dc.contributor.authorPetersson, Ameliesv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:26:57Z
dc.date.available2012-07-20T07:26:57Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29768
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med det här arbetet var att undersöka om och i så fall hur improvisation används i tvärflöjtsundervisning på musik- och kulturskolor. Jag har använt mig av följande frågeställning: Hur förhåller sig tvärflöjtslärare till improvisation i sin undervisning? Jag använde mig av kvalitativa studier i form av samtalsintervjuer för min undersökning. Resultatet jag kom fram till var att improvisation främst används i undervisning för elever i de yngre åldrarna och att lärarnas egen bakgrund har stor betydelse för deras förhållningsätt till improvisation. Arbetet har gett mig som blivande lärare en större insikt i betydelsen av improvisation och gjort att jag har reflekterat mer över hur jag vill vara som lärare.    sv
dc.language.isosvsv
dc.titleImprovisation i tvärflöjtsundervisningsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record