• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improvisation i tvärflöjtsundervisning

Sammanfattning
Sammanfattning: Syftet med det här arbetet var att undersöka om och i så fall hur improvisation används i tvärflöjtsundervisning på musik- och kulturskolor. Jag har använt mig av följande frågeställning: Hur förhåller sig tvärflöjtslärare till improvisation i sin undervisning? Jag använde mig av kvalitativa studier i form av samtalsintervjuer för min undersökning. Resultatet jag kom fram till var att improvisation främst används i undervisning för elever i de yngre åldrarna och att lärarnas egen bakgrund har stor betydelse för deras förhållningsätt till improvisation. Arbetet har gett mig som blivande lärare en större insikt i betydelsen av improvisation och gjort att jag har reflekterat mer över hur jag vill vara som lärare.    
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29768
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29768_1.pdf (231.3Kb)
Datum
2012
Författare
Petersson, Amelie
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV