Improvisation i tvärflöjtsundervisning
dc.contributor.author | Petersson, Amelie | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:26:57Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:26:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29768 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning: Syftet med det här arbetet var att undersöka om och i så fall hur improvisation används i tvärflöjtsundervisning på musik- och kulturskolor. Jag har använt mig av följande frågeställning: Hur förhåller sig tvärflöjtslärare till improvisation i sin undervisning? Jag använde mig av kvalitativa studier i form av samtalsintervjuer för min undersökning. Resultatet jag kom fram till var att improvisation främst används i undervisning för elever i de yngre åldrarna och att lärarnas egen bakgrund har stor betydelse för deras förhållningsätt till improvisation. Arbetet har gett mig som blivande lärare en större insikt i betydelsen av improvisation och gjort att jag har reflekterat mer över hur jag vill vara som lärare. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.title | Improvisation i tvärflöjtsundervisning | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |