• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogers resonemang om undervisning av nyanlända elever

Sammanfattning
Syfte Syftet med denna studie var att ta reda på lärares uppfattningar om undervisning för nyanlända elever dels i förberedelseklass och dels i ordinarie klass. Metod Den kvalitativa undersökningen gjordes på två olika skolor, förberedelseklass och ordinarie klass med fyra verksamma lärare med erfarenheter av undervisning för nyanlända elever. Genom de ostrukturerade intervjuerna med lärarna har jag studerat lärares uppfattningar om nyanlända elever både i förberedelseklass och i ordinarie klass. Svaren från intervjuerna analyserades ur ett relationellt perspektiv och ett kategoriskt perspektiv. Resultat Resultatet visade att lärare gör sitt bästa i alla situationer och strävar efter en inkluderad verksamhet. Dock ansåg alla att målen i undervisningen för nyanlända elever och rutinerna kring utslussning till ordinarie klass bör förbättras och tydliggöras.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29859
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29859_1.pdf (229.4Kb)
Datum
2012
Författare
Ahmad, Inje
Övrigt, Natur och matematik i barnens värld
Nyckelord
Nyanlända elever
förberedelseklass
ordinarie kla
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV