dc.contributor.author | Telhammer, Elin | sv |
dc.contributor.author | Frisk, Rebecca | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:06Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:06Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29874 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning:
Studien syftar till, hur man som lärare kan integrera elever med läs- och skrivsvårigheter i
den ordinarie undervisningen.
Studien ugår från följande frågor för att uppnå syftet:
- Hur kan man som ensam pedagog hjälpa elever med läs- och skrivsvårigheter att
kunna delta i den ordinarie undervisningen?
- Vad bör man tänka på som pedagog i arbetet med elever som har läs- och
skrivsvårigheter?
- Vad finns det för hjälpmedel till stöd för pedagoger i arbetet med elever som har läs-
och skrivsvårigheter och hur kan de anpassas till ordinarie undervisning?
En kvalitativ undersökning genomfördes i syfte att samla information och data. Genom
intervjuer har vi skribenter fått ta del av två pedagogers och en specialpedagogs tips och
erfarenheter inom det aktuella ämnet.
I resultatet beskrivs sedan hur informanterna svarade utifrån de tre frågeställningarna som
formulerats i studien. Pedagogerna ser positivt på att kunna integrera alla elever i
undervisningen. De anser sig dock inte ha tillräckligt med tid att ordna material till de
metoder som de skulle vilja arbete med.
| sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Läs- och skrivsvårigheter | sv |
dc.subject | integrerad undervisning | sv |
dc.title | Läs- och skrivsvårigheter i den ordinarie undervisningen | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |