Visa enkel post

dc.contributor.authorTelhammer, Elinsv
dc.contributor.authorFrisk, Rebeccasv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29874
dc.description.abstractSammanfattning: Studien syftar till, hur man som lärare kan integrera elever med läs- och skrivsvårigheter i den ordinarie undervisningen. Studien ugår från följande frågor för att uppnå syftet: - Hur kan man som ensam pedagog hjälpa elever med läs- och skrivsvårigheter att kunna delta i den ordinarie undervisningen? - Vad bör man tänka på som pedagog i arbetet med elever som har läs- och skrivsvårigheter? - Vad finns det för hjälpmedel till stöd för pedagoger i arbetet med elever som har läs- och skrivsvårigheter och hur kan de anpassas till ordinarie undervisning? En kvalitativ undersökning genomfördes i syfte att samla information och data. Genom intervjuer har vi skribenter fått ta del av två pedagogers och en specialpedagogs tips och erfarenheter inom det aktuella ämnet. I resultatet beskrivs sedan hur informanterna svarade utifrån de tre frågeställningarna som formulerats i studien. Pedagogerna ser positivt på att kunna integrera alla elever i undervisningen. De anser sig dock inte ha tillräckligt med tid att ordna material till de metoder som de skulle vilja arbete med.    sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectLäs- och skrivsvårighetersv
dc.subjectintegrerad undervisningsv
dc.titleLäs- och skrivsvårigheter i den ordinarie undervisningensv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post