Show simple item record

dc.contributor.authorRohdin, Hannasv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29877
dc.description.abstractSammanfattning Syftet med detta arbete har varit att belysa ett särbegåvat barns väg genom det svenska skolsystemet. På inget vis skall detta arbete ses som en kartläggning över hur alla särbegåvade elever upplever sin skolgång. Endast en elev har varit i fokus och det är hennes berättelse som vi får höra. Hennes, och hennes föräldrars,uppfattning om hur just hennes skolgång har varit. För att belysa just detta barns historia har en narrativ forskningsmetod har använts, vilket innebär att samtal förts med barnet och hennes föräldrar för att sedan analysera deras berättelser. Resultatet har blivit en historia som belyser skolans förmåga eller oförmåga att ta hand om dessa elever. Jag anser att ämnet har stor betydelse för läraryrket då alla som verkar inom skolan någon gång under sin yrkesverksamma tid troligtvis kommer att komma i kontakt med dessa barn. Arbetet har tillkommit för att öka intresset och väcka frågor, nyfikenhet och funderingar hos skolpersonal, föräldrar samt övriga som kan tänkas ha intresse i detta ämne.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectSärbegåvningsv
dc.subjectintelligenssv
dc.subjectskolgångsv
dc.subject”en skola försv
dc.titleLivs berättelse- en inblick i hur det kan vara att gå i ”en skola för alla” och vara särbegåvadsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record