Visa enkel post

dc.contributor.authorBackner, Carolinesv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:06Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29881
dc.description.abstractSammanfattning Mitt syfte med uppsatsen är att undersöka hur pedagoger samt specialpedagoger uppfattar och tolkar sitt arbete för att inkludera elever med behov av särskilt stöd i undervisningen. Jag har utgått från följande frågeställningar: -Hur uppfattar en pedagog och specialpedagoger inkludering och vilka problem ser dem? -Hur uppfattar pedagogen och specialpedagogerna elever som är i behov av särskilt stöd? -Hur uppfattar pedagogen för– och nackdelarna med inkludering? -Hur uppfattar pedagogen att de arbetar med inkludering? Jag har i denna studie valt att undersöka hur pedagoger och specialpedagoger uppfattar elever i behov av särskilt stöd och hur de pedagoger i fråga arbetar med inkludering. För att kunna svara på min frågeställning har jag använt mig av kvalitativa samtalsintervjuer med två specialpedagoger och en pedagog som arbetar som klassföreståndare. Resultatet visar att pedagoger samt specialpedagoger tycker att det är viktigt att skolan får eleverna att känna sig trygga och att skolan är rolig. Resultatet visar också att man som pedagog måste anpassa undervisningen efter eleverna behov genom att tänka på hur man instruerar eleven och hur uppgifterna ser ut. Det är ett tidskrävande jobb anser respondenterna men det är något som måste göras.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectInkluderingsv
dc.subjectexkluderingsv
dc.subjectbarn med behov av särskisv
dc.titleInkludering av elever i behov av särskilt stödsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post