Man kan gömma sig så att kompisen för leta och då kanske man glömmer att man var elaka mot varandra
dc.contributor.author | Knutsson, Maria | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:06Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:06Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29884 | |
dc.description.abstract | Syfte: Syftet med denna uppsats var att studera hur barn i förskoleklass tänker kring sin egen inblandning i och hantering av konflikter i relation till skolans uppdrag att främja förståelse för andra människor. Frågeställningar: •Hur hanterar barnen konflikter? •Varför uppstår konflikter mellan barn? •Hur förstår barnen motparten i en konflikt? •Vad tänker barnen kring de vuxnas roll i en konfliktsituation? Metod: För att besvara mina frågeställningar har jag använt mig av metoden med enskilda kvalitativa intervjuer. Dessa får också stöd i för ämnet relevant litteratur. Studien innefattar 11 barn i förskoleklass och genomfördes på en F-9-skola i Västra Götaland. Resultat: Det resultat som kommit fram av studien visar på att en del barn i konfliktsituationer blir aggressivt | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.title | Man kan gömma sig så att kompisen för leta och då kanske man glömmer att man var elaka mot varandra | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |