Inkludering i förskolan för barn i behov av särskilt stöd
dc.contributor.author | Sundwall, Isabelle | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:07Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29889 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning: Syfte Syftet med arbetet är att undersöka hur pedagoger och förskolechefer arbetar för att inkludera barn i behov av särskilt stöd i verksamheten. Metod Jag har använt mig av en kvalitativ undersökning. Jag valde att intervjua fyra pedagoger och två förskolechefer som alla är eller har varit verksamma i förskolor för barn i behov av särskilt stöd. Resultat Mitt resultat ledde fram till att det är förhållningssättet hos pedagogerna och förskolecheferna som har en stor betydelse för hur barn i behov av särskilt stöd blir inkluderade i förskolan. Utifrån mitt resultat anser jag att det är viktigt med ett samarbete inom arbetslaget för att kunna möta den variation av barn som finns i förskoleverksamheten. Arbetslaget ska utifrån barnens förutsättningar skapa en inkluderande förskolemilöj för alla barn som är deltagande i förskolan. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.title | Inkludering i förskolan för barn i behov av särskilt stöd | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |