• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lärares syn på handdockans potentioal i undervisningen

Sammanfattning
Sammanfattning Syftet med studien är att utifrån tidigare forskning och med hjälp av intervju reda på hur lärare i skola och förskola använder handdockan i undervisningen, och hur lärarna ser på dess potential i utvecklingen av kommunikation och samspel. Vi har undersökt: – På vilket sätt används handdockan i undervisningen? – Hur upplever läraren att användningen av handdockan utvecklar kommunikation och samspel? – Hur upplever läraren att användningen av handdockan påverkar verksamheten? – Hur upplever läraren handdockan som redskap i undervisningen? Studien är uppdelad i tre delar. Variation och mångfald ger svar på vilket sätt handdockan används i undervisningen, Kreativ undervisning presenterar hur verksamheten påverkas av handdockans användning och Positiv medhjälpare visar på hur läraren upplever handdockan som redskap i undervisningen. Studien visar att lärarna som använder handdockan tycker att den är ett fungerande redskap som påverkar verksamheten på ett positivt sätt. Lärarna använder sig av handdockan på flera olika sätt. De menar att den bland annat bidrar till ökad kommunikationsutveckling och samspel Studien kan bidra till att sprida ett intresse att ta reda på mer om handdockan och dess potential. Vi hoppas att studien medverkar till att öppna upp för ett intresse att prova nya undervisningsmetoder och pedagogiska redskap. Studien ska ge en bild av hur man kan använda handdockan i undervisningen.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29906
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29906_1.pdf (133.8Kb)
Datum
2012
Författare
Johansson, Elida
Andersson, Emelie
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV