dc.contributor.author | Håkansson, Hanna | sv |
dc.contributor.author | Karaviotis, Sofia | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:27:08Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:27:08Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29917 | |
dc.description.abstract | Studien syftar till att undersöka om barn i en I Ur och Skur -förskoleverksamhet får
andra möjligheter till lärande än barn i en traditionell förskoleverksamhet? Vad
består de möjligheterna i så fall av? Vilka andra möjligheter till lärande får de i
leken? Som metod har vi använt oss av en fallstudie bestående av intervju och
observation. Vi besökte två I Ur och Skur - förskolor och en traditionell
förskoleverksamhet. Vi intervjuade de olika pedagogerna och deltog i observationer
under en heldag vardera. I vår studie kom vi fram till att barnen fick andra
möjligheter till lärande. De möjligheterna bestod av fler sinnliga upplevelser, friskare
barn, mer kreativitet och mer motoriska utmaningar. Vår studie har gett oss
kunskaper om hur vi kan använda oss av utomhusmiljön som en plats för lärande i
vårt kommande yrke.
| sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Utomhuspedagogik | sv |
dc.subject | sociokulturellt perspektiv | sv |
dc.subject | sinn | sv |
dc.title | Trädets sus och vattnets brus- att lära utomhus! En jämförelse mellan traditionell förskola och I Ur och Skur -förskola | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |