Show simple item record

dc.contributor.authorHåkansson, Hannasv
dc.contributor.authorKaraviotis, Sofiasv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:08Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:08Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29917
dc.description.abstractStudien syftar till att undersöka om barn i en I Ur och Skur -förskoleverksamhet får andra möjligheter till lärande än barn i en traditionell förskoleverksamhet? Vad består de möjligheterna i så fall av? Vilka andra möjligheter till lärande får de i leken? Som metod har vi använt oss av en fallstudie bestående av intervju och observation. Vi besökte två I Ur och Skur - förskolor och en traditionell förskoleverksamhet. Vi intervjuade de olika pedagogerna och deltog i observationer under en heldag vardera. I vår studie kom vi fram till att barnen fick andra möjligheter till lärande. De möjligheterna bestod av fler sinnliga upplevelser, friskare barn, mer kreativitet och mer motoriska utmaningar. Vår studie har gett oss kunskaper om hur vi kan använda oss av utomhusmiljön som en plats för lärande i vårt kommande yrke.    sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectUtomhuspedagogiksv
dc.subjectsociokulturellt perspektivsv
dc.subjectsinnsv
dc.titleTrädets sus och vattnets brus- att lära utomhus! En jämförelse mellan traditionell förskola och I Ur och Skur -förskolasv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record