Show simple item record

dc.contributor.authorErlin, Josefinsv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:09Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:09Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29931
dc.description.abstractMETOD För att besvara frågeställningar läste jag relevant litteratur och genomförde intervjuer och observationer av kvalitativ form. Åtta pedagoger intervjuades och fyra samlingar observerades. Genom att studera grovmaterialet från dessa tillfällen besvarades sedan frågeställningarna. RESULTAT De tillfrågade pedagogerna är eniga om att samlingen är ett bra tillfälle för lärande och speciellt de egenskaperna av den sociala naturen. Pedagogerna anser även att det är upp till dem att skapa situationer för barnen som engagerar och inspirerar dem så att ett lärande kan ske. Alla tillfrågade är positiva till att samlingen är ett viktigt element inom förskolans verksamhet och anser att det fyller en funktion, så länge det används på rätt sätt. Kommunikationen i de fyra samlingarna är för det mesta av en samspelande atmosfär. Pedagogerna interagerar med barnen och talar till dem med en positiv och entusiastisk ton och de verkar ha den pedagogiska synen att barnen är kompetenta individer.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectSamlingsv
dc.subjectförskolansv
dc.subjectlärandetillfällesv
dc.subjectkommunikatiosv
dc.titlePedagogisk verksamhet eller rutin? En studie om samling i förskolan.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record