Show simple item record

dc.contributor.authorPhilipsson, Marisv
dc.contributor.authorAas, Sisselsv
dc.date.accessioned2012-11-23T15:45:56Z
dc.date.available2012-11-23T15:45:56Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/31602
dc.description.abstractSammanfattning: Syftet med vår uppsats är att undersöka eventuella konsekvenser av införandet av den nya förskollärarutbildningen LP11, för studenternas utbildning, arbetsmarknadens förväntningar och barns lärande. Vår huvudfråga är Hur kommer de eventuella konsekvenserna för barns lärande och arbetsmarknadens förväntningar se ut efter införandet av LP11? Vi har genom fyra samtalsintervjuer undersökt olika områdens syn på LP11. Vi har också bearbetat litteratur vilken beskriver den teoretiska anknytning vi har valt till uppsatsen, vilket är det sociokulturella. Tidigare forskning kommer också redovisas med hjälp av tre huvudrubriker, vilka vi också har använt som analysmall till avsnittet Analys och Diskussion. Vi har genom litteraturen definierat begrepp vi använder i uppsatsen, vilka är variation och estetiska läroprocesser. I resultatdelen redovisar vi intervjuerna och gör sedan en analys av resultatet kopplat till tidigare forskning av vårt område. Resultatet visar att det finns delade meningar om huruvida det kommer uppstå konsekvenser för avsaknaden av inriktningar vid LP11. Vår uppsats har betydelse för läraryrket eftersom utbildningen ligger till grund för den pedagogiska verksamhet som bedrivs på förskolor. Förändras utbildningen, förändras också verksamheten.    sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectFörskollärarutbildningsv
dc.subjectlärandesv
dc.subjectvariationsv
dc.subjectestetisv
dc.titleEn ny förskollärarutbildningsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record