Jämlikhetens villkor: Demos, imperium och pedagogik i Bretagne, Tunisien, Tornedalen och Lappmarken, 1880 – 1925
Les Conditions de l’égalité: Démos, empire et pédagogie en Bretagne, Tunisie, Tornédalie et Laponie, 1880–1925
Degree
Doctor of Philosophy
University
Göteborgs universitet. Humanistiska fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Arts
Institution
Department of Literature, History of Ideas, and Religion ; Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Disputation
Fredagen den 26 april 2013, kl. 10–12 i Lilla hörsalen, Humanisten, Renströmsgatan 6, Göteborg.
Date of defence
2013-04-26
julia.nordblad@lir.gu.se
View/ Open
Date
2013-04-05Author
Nordblad, Julia
Keywords
Direct method
equality
imperialism
universal suffrage
political languages
language teaching
minority education
history of education
intuition
inner colonialism
assimilation
Britanny
Tunisia
Sami
Finnish speakers in Sweden
Young Tunisians
entangled histories
comparative history
history of ideas
Publication type
Doctoral thesis
ISBN
978-91-628-8675-2
Series/Report no.
Avhandlingar utgivna vid Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion, Göteborgs universitet
31
Language
swe