Show simple item record

dc.contributor.authorFolkeson, My
dc.contributor.authorMoghadasi, Vandad
dc.date.accessioned2013-04-15T09:20:24Z
dc.date.available2013-04-15T09:20:24Z
dc.date.issued2013-04-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/32728
dc.description.abstractDe internationella företagens välgång har alltid har fascinerat oss. Deras omättliga hunger för gott resultat och receptet för att nå dit är förmodligen vad som skiljer dem från andra mindre framgångsrika verksamheter. De är virtuoser på att skapa ett värde inom företaget både genom produkter eller tjänster som de erbjuder. När de väl har etablerats på marknaden blir företagets namn oftast ett tillförlitligt varumärke förknippad med det dem har att erbjuda. I denna uppstats undersöks företaget Adobe, som är marknadsdominerande inom sitt område, med mer fokus på en av deras många kärnteknologier Photoshop. Studien kommer att bidra med information om vad som ligger bakom Adobes framgång, vilka som är deras trogna kunder och vad deras åsikter är angående Adobes framgång. Frågor som kommer att belysas berör områden inom externredovisning. Det övergripande syftet med studien är således att ta reda på hur företaget Adobe skapar ett värde i deras företag och vad det är som gör dem så unika. Syftet uppfylls genom en närmare granskning av företagets och användarnas perspektiv. Datainsamlingen ägde rum genom en undersökning med kvalitativ design. Metoden som användes för att genomföra undersökningen består av en intervjustudie i form av öppna samtal. Frågorna var varierade inte för det var viktigt att se hur lika eller olika åsikterna är. Resultatet i överlag är ganska enhälligt i stora drag med gemensamma budskap även om det finns lite motsättningar i vissa områden.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesExternredovisningsv
dc.relation.ispartofseries12-13-12sv
dc.subjectAdobe, Photoshop, årsredovisning, företag, intäkter, värde,sv
dc.titleAdobe -En företagsanalyssv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record