• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Adobe -En företagsanalys

Sammanfattning
De internationella företagens välgång har alltid har fascinerat oss. Deras omättliga hunger för gott resultat och receptet för att nå dit är förmodligen vad som skiljer dem från andra mindre framgångsrika verksamheter. De är virtuoser på att skapa ett värde inom företaget både genom produkter eller tjänster som de erbjuder. När de väl har etablerats på marknaden blir företagets namn oftast ett tillförlitligt varumärke förknippad med det dem har att erbjuda. I denna uppstats undersöks företaget Adobe, som är marknadsdominerande inom sitt område, med mer fokus på en av deras många kärnteknologier Photoshop. Studien kommer att bidra med information om vad som ligger bakom Adobes framgång, vilka som är deras trogna kunder och vad deras åsikter är angående Adobes framgång. Frågor som kommer att belysas berör områden inom externredovisning. Det övergripande syftet med studien är således att ta reda på hur företaget Adobe skapar ett värde i deras företag och vad det är som gör dem så unika. Syftet uppfylls genom en närmare granskning av företagets och användarnas perspektiv. Datainsamlingen ägde rum genom en undersökning med kvalitativ design. Metoden som användes för att genomföra undersökningen består av en intervjustudie i form av öppna samtal. Frågorna var varierade inte för det var viktigt att se hur lika eller olika åsikterna är. Resultatet i överlag är ganska enhälligt i stora drag med gemensamma budskap även om det finns lite motsättningar i vissa områden.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/32728
Samlingar
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
Fil(er)
gupea_2077_32728_1.pdf (565.8Kb)
Datum
2013-04-15
Författare
Folkeson, My
Moghadasi, Vandad
Nyckelord
Adobe, Photoshop, årsredovisning, företag, intäkter, värde,
Serie/rapportnr.
Externredovisning
12-13-12
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV