• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kunddriven supportverksamhet

En studie av attityder kring support i förhållande till sociala media

Customer driven business support

A study of attitudes regarding support in relation to social media

Sammanfattning
Sociala media utgör idag en allt större del av organisationer och företag, oavsett om det gäller området B2B (Business to business) eller B2C (Business to consumer). Att använda sig av sociala medier har blivit en självklarhet för många företag inom framförallt B2C-segmentet. I studien undersöktes attityder kring Web 2.0 och sociala medier inom support i B2B-området, och vilka för- och nackdelar det finns med en sådan implementation. För att besvara forskningsfrågan gjordes en studie på företaget IFS (Industrial and Financial Systems), i form av en kvalitativ fallstudie.
Examinationsnivå
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
Övrig beskrivning
Social media constitutes an increasing part of organizations and businesses today, regardless if its segment is B2B (Business to business) or B2C (Business to consumer). The use of social media has been self-evident for many companies, especially throughout the B2C area. The study examined attitudes towards Web 2.0 and social media in the B2B-segment, and what advantages and disadvantages that might exist with the use of the implementation. In order to answer the research question a qualitative case study on the company IFS (Industrial and Financial Systems) was made.
URL:
http://hdl.handle.net/2077/33520
Samlingar
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Fil(er)
Kunddriven supportverksamhet (1.448Mb)
Datum
2013-07-30
Författare
Olander, Agneta
Seidl, Emelie
Nyckelord
B2B
community-driven support
IFS
internwebb
ISC
kunddriven support
OpenIFS
organisationer
sociala media
Web 2.0
ärendehanteringssystem
Serie/rapportnr.
1651-4769
2013:050
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV