• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Masteruppsatser
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Masteruppsatser
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Myrstack, ja tack! - en studie om hur Wallenstams intranät används, upplevs och skulle kunna förbättras

Abstract
Titel: Myrstack, ja tack! - en studie om hur Wallenstams intranät används, upplevs och skulle kunna förbättras Författare: Axel Birgerstam och Evelina Lindberg Uppdragsgivare: Wallenstam AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. Termin: Vårterminen 2013 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord: 22632 Syfte: Att undersöka hur medarbetarna på Wallenstam upplever intranätet samt identifiera möjliga förbättringar utifrån organisationens och medarbetarnas perspektiv. Metod: Kvalitativ studie med samtalsintervjuer. Material: Tio samtalsintervjuer med medarbetare på Wallenstam. Huvudresultat: För att Wallenstam ska nå framgång med sitt intranät måste organisationen arbeta på flera plan. I stora drag handlar det om att det från ledningsnivå måste finnas en konkret plan för hur intranätet ska användas, stöttas och kommuniceras till medarbetarna. Detta bör ske med hjälp av tydliga direktiv, inspirerande chefer, interna ambassadörer, lättillgänglig support, frekvent utbildning och stöttning samt konkreta exempel på vilken vinning det ger både medarbetarna själva och organisationen i helhet. Grundläggande är också att bygga intranätet efter medarbetarnas behov – såväl informativa och kognitiva som personliga och sociala. Människor söker sig till medier som tillfredsställer deras behov eller önskemål och det måste man ha i åtanke när man formar ett intranät.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/33711
Collections
  • Masteruppsatser
View/Open
gupea_2077_33711_1.pdf (5.427Mb)
Date
2013-08-23
Author
Birgerstam, Axel
Lindberg, Evelina
Keywords
Intranät
internkommunikation
informationskanaler
kommunikationskanaler
datormedierad kommunikation
Wallenstam
Series/Report no.
Examensarbete
C839
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV