• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-handel 2006 En undersökning i hur man skapar tillit inom e-handel

Sammanfattning
I informationssamhället är elektroniska affärer en självklarhet. Med Internet spreds möjligheterna även till konsumenter och småföretag. E-handel är köpandet och säljandet utav information, produkter och tjänster via datornätverk. Eftersom e-handeln är en väldigt abstrakt företeelse, har ofta tilliten till detta ofta diskuterats som den viktigaste faktorn för hela processen. I denna uppsats går vi igenom de faktorer som bidrar till att konsumenter i Sverige kan känna förtroende för de företag som säljer produkter och tjänster online. I uppsatsen undersöker jag de olika faktorer som bidrar till tilliten inom ehandel. Jag går även igenom olika metoder för att skapa tillit. Vidare så förekommer en enkätundersökning samt en företagsintervju som direkt eller indirekt behandlar dessa frågor angående tillit inom e-handel. Resultaten påvisar att företagets varumärke spelar en vital roll för tilliten inom e-handel, vilket uppnås genom att ha ett positivt kundbemötande, användarvänlighet vid webbsidor och annan tillitsmärkning vilket kan läsas om i arbetet. Eftersom den elektroniska handeln är en växande företeelse, kan vi genom resultatet bekräfta att fortsatt forskning är intressant för att betrakta e-handelns utveckling och eventuella förändring.
Examinationsnivå
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
Övrig beskrivning
Vårterminen 2006
URL:
http://hdl.handle.net/2077/3376
Samlingar
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Fil(er)
Examensarbete 1 Deniz Vural.pdf (243.9Kb)
Datum
2007-04-26
Författare
Vural, Deniz
Nyckelord
e-handel
tillit
B2C
Internet
Serie/rapportnr.
Report / IT University of Göteborg
2006:109
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV