Show simple item record

dc.contributor.authorFrey, Charlottesv
dc.date.accessioned2013-08-28T08:38:36Z
dc.date.available2013-08-28T08:38:36Z
dc.date.issued2013sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33788
dc.description.abstractSammanfattning I denna uppsats blir kursplanerna i NO- ämnena biologi, fysik och kemi från Lpo94 och Lgr11 föremål för ett komparativt studium. Undersökningen har genomförts genom en kvalitativ textanalys. Genom den kvalitativa textanalysen har vi undersökt och jämfört texternas form och struktur samt de olika ämnenas områden som behandlas i dessa. Utifrån denna textanalys har vi försökt utröna om kursplanerna skiljer sig åt beträffande innehåll, utformning och deras syn på kunskap och naturvetenskap. De slutsatser vi har dragit är att kursplanerna skiljer sig till utformning och struktur men inte till deras faktiska innehåll. Arbetet ska vara ett stöd för lärare inom naturvetenskapliga ämnen i grundskolan genom att belysa de skillnader i form, struktur och textinnehåll från föregående kursplaner.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectsocioekonomisk bakgrundsv
dc.subjectförväntningarsv
dc.subjectstämpling,sv
dc.titleStämplas eleven in i matematiksvårigheter?sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record