• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stämplas eleven in i matematiksvårigheter?

Abstract
Sammanfattning I denna uppsats blir kursplanerna i NO- ämnena biologi, fysik och kemi från Lpo94 och Lgr11 föremål för ett komparativt studium. Undersökningen har genomförts genom en kvalitativ textanalys. Genom den kvalitativa textanalysen har vi undersökt och jämfört texternas form och struktur samt de olika ämnenas områden som behandlas i dessa. Utifrån denna textanalys har vi försökt utröna om kursplanerna skiljer sig åt beträffande innehåll, utformning och deras syn på kunskap och naturvetenskap. De slutsatser vi har dragit är att kursplanerna skiljer sig till utformning och struktur men inte till deras faktiska innehåll. Arbetet ska vara ett stöd för lärare inom naturvetenskapliga ämnen i grundskolan genom att belysa de skillnader i form, struktur och textinnehåll från föregående kursplaner.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/33788
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_33788_1.pdf (768.6Kb)
Date
2013
Author
Frey, Charlotte
Keywords
socioekonomisk bakgrund
förväntningar
stämpling,
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV