Show simple item record

dc.contributor.authorBengtsson, Emil
dc.contributor.authorLarsson, Johan
dc.date.accessioned2013-09-20T08:43:25Z
dc.date.available2013-09-20T08:43:25Z
dc.date.issued2013-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33981
dc.descriptionSocial intranets are based on the Enterprise 2.0 expression and create a new way for organizations to communicate and work. It brings possibilities to leverage user generated content and engage in cooperation across organizational borders where users can get to know each other and share knowledge. This thesis aims to explore what expectations motivate decision makers in implementing social intranets. It is interesting to discover what is expected to happen in an organization that implements a social intranet and chiefly what the actual effects are. Through interviews of both management executives and intranet users at a consulting company called Ninetech, we have plotted out managers’ expectations and effects experienced by users. We have categorized managements’ expected effects in two themes; expected effects on corporate culture and expected effects on informational work. From interviews with intranet users we interpreted all of managements’ expected effects to be fulfilled to certain extent but needs more time after the implementation has passed before further substantiation.sv
dc.description.abstractSociala intranät är baserade på Enterprise 2.0-begreppet och skapar nya sätt för organisationer att kommunicera och arbeta. De medför möjligheter att arbeta med användargenererat innehåll, samarbeta över organisatoriska gränser samt låta användare lära känna varandra och dela kunskap. Denna uppsats ämnar utforska vilka förväntningar som motiverar beslutshavares implementation av sociala intranät. Det är intresssant att veta vad som egentligen förväntas hända med en organisation som inför ett socialt intranät och framför allt vilka faktiska effekter som uppstår efter ett införande. Genom utförda intervjuer av både ledningsmedlemmar och intranätsanvändare på konsultföretaget Ninetech har vi kartlagt ledningens förväntningar samt användarupplevelser som belyser de faktiska effekterna. Vi har kategoriserat ledningens förväntade effekter i två teman; förväntade effekter på företagskultur och förväntade effekter på informationsarbete. Det har av användarintervjuerna framgått att samtliga organisatoriska effekter inträffat i viss mån men det behöver passera ytterligare tid efter implementationen innan det går att bekräfta effekterna i högre grad.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2013:033sv
dc.subjectWeb 2.0sv
dc.subjectEnterprise 2.0sv
dc.subjectSocialt intranätsv
dc.subjectSharePoint 2013sv
dc.subjectNinetechsv
dc.titleDet Sociala Intranätetsv
dc.title.alternativeDess effekter och hur de infriar beslutsfattares förväntningarsv
dc.title.alternativeThe Social Intranetsv
dc.title.alternativeIts effects and how it meets executive’s expectationssv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record