Show simple item record

dc.contributor.authorÖrneblad, Fredrik
dc.date.accessioned2013-09-20T08:43:54Z
dc.date.available2013-09-20T08:43:54Z
dc.date.issued2013-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33982
dc.descriptionThe phenomenon of social gaming is essentially an IT-service that people worldwide uses on a daily basis. This particular market is also young and generates tremendous amounts of data, which, from a data managing perspective, makes it naturally interesting. Throughout this thesis the social gaming market is described from the data managing and different actors perspectives. This is done by using literature reviewing, interviews with companies and analysis based on that information. The thesis initially presents important and central terms as well as different techniques. Further the reader is presented with interviews, answering how social gaming companies work, what the suppliers of analysis services offer and what techniques social gaming companies use to store and analyze their data.sv
dc.description.abstractFenomenet sociala spel är en IT tjänst som människor världen över använder dagligen. Denna tjänstens marknad är ung och genererar stora mängder data, vilket gör den naturligt intressant utifrån ett dataförvaltningsperspektiv. I denna uppsats beskrivs sociala spelmarknaden utifrån datahantering och aktörernas perspektiv. Detta görs med hjälp av litteraturundersökning, intervjuer av företag och analyser av denna information. Uppsatsen presenterar initialt viktiga och centrala termer och tekniker. Vidare presenteras med hjälp av intervjufrågor hur företag inom den sociala spelindustrin arbetar, vad leverantörerna av analystjänster erbjuder, med vilka tekniker spelföretag lagrar- samt analyserar data.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2013:074sv
dc.subjectsociala spelsv
dc.subjectIT tjänstsv
dc.subjectspelmarknadensv
dc.subjectdatahanteringsv
dc.subjectspelindustrinsv
dc.subjectanalystjänstersv
dc.subjectspelföretagsv
dc.subjectdatasv
dc.titleData inom den sociala spelmarknadensv
dc.title.alternativeData within the social gaming marketsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record