Visa enkel post

dc.contributor.authorAl-Abs, Duaa
dc.date.accessioned2013-09-20T08:47:03Z
dc.date.available2013-09-20T08:47:03Z
dc.date.issued2013-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33990
dc.descriptionToday it is mainly small and medium sized companies that choose to outsource parts of their IT department in order to increase and become great. It is becoming increasingly common for companies to take the help of competent suppliers so that they then can focus on their own core business. These companies are taking advantage of modern methods to support system development by outsourcing to other countries such as India. Choosing to outsource to other countries poses new challenges for companies when they meet both cultural and organizational differences. It requires a lot of time and planning and clear communication in order to develop and reach the goal. A common problem that occurs when you outsource to another country is communication problems. Here you can misunderstand one another which means that the supplier do not deliver what was thought with the specification. In my study, I addressed myself to the importance of communication and the challenges companies face when they decide to outsource parts of their business. I wanted to create a greater understanding of communication and identifying the problems that can be resolved with communication in outsourcing contexts, and what guidance there is to running a successful outsourcing project. The theoretical part highlighted how previous research looking at outsourcing and what problems there are. In my empirical section I discuss how the consulting company implements, monitors, measures and evaluates when they outsource, and even how they handled the communication and the problems that occur during outsourcing. In the phase of empirical data collection, I chose to work based on qualitative methods, as this type of interview gives the interviewee opportunities to share their feelings and interpretations of the phenomenon. In addition to the interview was a literature study conducted to gain a broad overview and insight into the area. In my conclusion I came to the conclusion that when a company chooses to outsource, it requires much preparation where the company, from the beginning, needs to go through the process carefully. A project should be managed by the right people with the right competence in order to avoid problems with the communication. Right from the start the communication needs to be carefully composed for the recipient to prevent that you misunderstand each other. While the company continuously monitors what has been delivered.sv
dc.description.abstractIdag är det främst små och medelstora företag som väljer att lägga ut delar av sin IT-avdelning för att kunna öka och bli bättre. Det börjar bli allt vanligare att företag tar hjälp av duktiga leverantörer för att kunna sedan fokusera sig på sin kärnverksamhet. Dessa företag drar nytta av moderna metoder som stöd för systemutvecklingen genom att outsourca till andra länder såsom Indien. Att välja outsourca till andra länder innebär nya utmaningar för företag då man båda möter kulturella och organisatoriska skillnader vad man är van vid. Det kräver mycket tid och planering samt tydlig kommunikation för att kunna utvecklas och nå målet. Ett vanligt problem som uppstår när man outsourcar till ett annat land är kommunikationsproblem. Här missförstår man varandra genom att leverantören inte gör som det är tänkt utan som det är specificerat. I min studie riktade jag mig åt kommunikationens betydelse och vilka utmaningar företag möter när de väljer att outsourca delar av sin verksamhet. Jag ville skapa större förståelse för kommunikation samt finna de problem som kan avhjälpas med kommunikation vid outsourcing, och vilken vägledning det finns för att driva ett lyckat outsourcingprojekt. Den teoretiska delen lyfte fram hur tidigare forskningen ser på outsourcing och vilka problem det finns. I min empiriska del tar jag upp hur konsultföretaget genomför, följer upp, mäter och utvärderar när de outsourcar, samt även hur de hanterat kommunikation och vilka problem som inträffar under outsourcingen. Den empiriska datainsamlingen av information valde jag att arbeta utifrån kvalitativa metoder då den typen av intervju ger den intervjuade möjligheter att få delge sina känslor och tolkningar om fenomenet. Förutom intervjun så genomfördes en litteraturstudie för att få en bred överblick och insikt i området. I min slutsats kom jag fram till att när ett företag väljer att outsourca så kräver det mycket förberedelse då företaget måste redan från början gå igenom processerna noggrant. För att undvika kommunikationsproblem skall det tas om hand av rätt personer som har rätt kompetens. Redan från början behöver kommunikationen vara tydlig och klar för att man inte ska missförstå varandra samtidigt som företaget genomföra kontinuerliga uppföljningar.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2013:072sv
dc.subjectUtkontrakteringsv
dc.subjectoutsourcingsv
dc.subjectoutsourcingrelationsv
dc.subjectkommunikationsv
dc.subjectkommunikationsproblemsv
dc.subjectprocessersv
dc.titleKommunikationens betydelse för ett lyckat outsourcingprojektsv
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie på ett större konsultföretag i Sverige.sv
dc.title.alternativeThe importance of communication for managing a successfull outsourcing project.sv
dc.title.alternativeAqualitative study at a lagre consultancy company in Sweden.sv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post