Show simple item record

dc.contributor.authorArosilta, Malin
dc.date.accessioned2013-12-12T07:57:41Z
dc.date.available2013-12-12T07:57:41Z
dc.date.issued2013-12-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/34654
dc.description.abstractAlltfler kommuner har börjat tänka och arbeta som om det vore en produkt med konkurrens. Detta innebär att många städer idag också vill marknadsföra sig. Det kräver att staden blir ett varumärke. Att lyckas med utmaningen att kombinera varumärkesarbete med demokratiska värden är en problematisk uppgift som städer ställs inför när de vill göra staden till ett varumärke. Den här uppsatsen har som syfte att undersöka hur demokratiska värden tillvaratas i varumärkesarbetet med det så kallade ”Göteborg 2021”, firandet av Göteborgs 400-årsjubileum. Att arbetet med Göteborg 2021 är en pågående process när den här undersökningen utförs, våren 2013, är viktigt att påpeka. I det för uppsatsen, utvalda och granskade, arbetsmaterialet förefaller det som att Göteborgs stad så här långt har lyckats med att förena demokratiska värden som en del av varumärket Göteborg 2021. Demokratiska värden är Göteborg 2021s varumärke.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectGöteborgs stad, Göteborg 2021, City branding, varumärke, strategisk kommunikation, demokratiska värden, medborgardialog, Göteborg & Co., ”Word of mouth”, sociala mediersv
dc.titleDemokratiska värden som varumärke. En studie om "Göteborg 2021".sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record