Show simple item record

dc.contributor.authorAira, América
dc.date.accessioned2014-02-21T08:37:25Z
dc.date.available2014-02-21T08:37:25Z
dc.date.issued2014-02-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/35209
dc.description.abstractTvåspråkigheten och flerspråkligheten har länge funnits i vårt samhälle. I skolorna möter vi oftast personer som har en annan bakgrund, detta är en av de främsta orsakerna av varför vikten av att lära sig ännu ett språk är så viktigt. I läroplanen Lgr(2011:17) står klart och tydligt att: ”Språket är människan främsta redskap för att tänka, kommunicera och lära. Att ha kunskaper i flera språk kan ge nya perspektiv på omvärlden, ökade möjligheter till kontakter och större förståelse för olika sätt att leva”. I denna uppsats tar man upp vikten av tvåspråkigheten i skolan och stödet som man får hemifrån och även från pedagoger i skolorna samt i framtida studier. Som redskap till arbetet har man använt två olika metoder (kvalitativa och kvantitativa). I slutet av uppsatsen har det framkommit att föräldrarna, pedagoger samt klasskamrater har stor påverkan och betydelse för elevernas framtida studier.sv
dc.language.isospasv
dc.relation.ispartofseriesSPL kandidatuppsats i spanskasv
dc.relation.ispartofseriesSPL 2013-133sv
dc.subjectspanskasv
dc.subjectFlerspråklighetsv
dc.subjectmodersmålsv
dc.subjectundervisningsv
dc.titleEL BILINGÜISMO Y SUS EFECTOS EN ESTUDIANTES DE NIVEL SECUNDARIOsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Languages and Literatureseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record