dc.contributor.author | Aira, América | |
dc.date.accessioned | 2014-02-21T08:37:25Z | |
dc.date.available | 2014-02-21T08:37:25Z | |
dc.date.issued | 2014-02-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/35209 | |
dc.description.abstract | Tvåspråkigheten och flerspråkligheten har länge funnits i vårt samhälle.
I skolorna möter vi oftast personer som har en annan bakgrund, detta är en av de främsta orsakerna av varför vikten av att lära sig ännu ett språk är så viktigt.
I läroplanen Lgr(2011:17) står klart och tydligt att: ”Språket är människan främsta redskap för att tänka, kommunicera och lära. Att ha kunskaper i flera språk kan ge nya perspektiv på omvärlden, ökade möjligheter till kontakter och större förståelse för olika sätt att leva”. I denna uppsats tar man upp vikten av tvåspråkigheten i skolan och stödet som man får hemifrån och även från pedagoger i skolorna samt i framtida studier.
Som redskap till arbetet har man använt två olika metoder (kvalitativa och kvantitativa).
I slutet av uppsatsen har det framkommit att föräldrarna, pedagoger samt klasskamrater har stor påverkan och betydelse för elevernas framtida studier. | sv |
dc.language.iso | spa | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL kandidatuppsats i spanska | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL 2013-133 | sv |
dc.subject | spanska | sv |
dc.subject | Flerspråklighet | sv |
dc.subject | modersmål | sv |
dc.subject | undervisning | sv |
dc.title | EL BILINGÜISMO Y SUS EFECTOS EN ESTUDIANTES DE NIVEL SECUNDARIO | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer | swe |
dc.type.degree | Student essay | |