dc.contributor.author | Hammar, Marcus | |
dc.date.accessioned | 2014-02-21T13:21:00Z | |
dc.date.available | 2014-02-21T13:21:00Z | |
dc.date.issued | 2014-02-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/35221 | |
dc.description.abstract | Denna uppsats är en intervju- och litteraturstudie gällande stressfaktorer i en italiensk mellanstadieskola. Uppsatsens mål var att ta reda på vilka stressfaktorer som fanns bland skolpersonalen smat vilka grupper på skolan som ansågs bidra mest till en ökad stressnivå. Resultatet visade att lärarna och övrig skolpersonal ansåg att de egna kollegerna var den största bidragande faktorn till en ökad stressnivå. | sv |
dc.language.iso | ita | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL kandidatuppsats i italienska | sv |
dc.relation.ispartofseries | SPL 2012-169 | sv |
dc.subject | stress | sv |
dc.subject | ambiente di lavoro | sv |
dc.subject | scuola | sv |
dc.title | Stress e strategie di prevenzione in una scuola italiana. Interviste in profondità con gli operatori scolastici in una scuola media a Bologna | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | HumanitiesTheology | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of Languages and Literatures | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer | swe |
dc.type.degree | Student essay | |