Show simple item record

dc.contributor.authorPedersen, Camillasv
dc.contributor.authorSköld, Annasv
dc.date.accessioned2014-05-28T11:05:16Z
dc.date.available2014-05-28T11:05:16Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/35895
dc.description.abstractSyfte: Studiens syfte var att undersöka två olika förfaranden att introducera en ny ABC-app för barnen. Då de förfaranden var något vi observerat i verksamheten ville vi även undersöka om pedagogerna använder dessa som ett medvetet sätt att arbeta. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod i form av observationer, där vi observeradebarn, vi har även intervjuat pedagoger på tre förskoleavdelningar. Vår dokumentation har skett med löpande anteckningar och ljudinspelning. Resultat: Resultaten i vår undersökning visar att surfplattan är ett användbart verktyg i arbetet med barns tidiga språk, läs och skrivutveckling. Resultatet visar att barnen interagerade på liknande sätt i båda förfaranden men att pedagogen har stora möjligheter till att påverka situationen. I undersökningen framgår vikten av att pedagogen tar en aktiv roll i arbetet med surfplattan. Det framgår även att pedagogerna reflekterar och diskuterar kring arbetet med surfplattor men det är en del av verksamheten som fortfarande är under utveckling.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectIKTsv
dc.subjectITsv
dc.subjectIpadsv
dc.subjectSurfplattasv
dc.subjectFörskolasv
dc.subjectTidig läs- ocsv
dc.title”Monstret säger Aaaaa” en undersökning om surfplattan i förskolansv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record