• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Utomhuspedagogik i en förskoleklass - En fallstudie om utomhuspedagogik, matematik och samspel ur ett sociokulturellt perspektiv

Sammanfattning
Vi har besökt en förskoleklass för att få kunskap om hur lärare kan arbeta med ett utomhuspedagogiskt arbetssätt med ämnet matematik, utifrån ett samspelsperspektiv på lärande. De två metoder som vi använt oss av är observationer och intervjuer. När förskoleklassen var ute i skogen och på skolgården observerade vi olika situationer, då läraren planerat in matematik. Det har varit intressant att ta del av lärarnas planerade utomhuspedagogik då de väver in ett ämne som matematik, som inspiration till vårt kommande yrke.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/35901
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_35901_1.pdf (524.4Kb)
Datum
2014
Författare
Börjesson, Ida
Ostwald, Ann-Charlotte
Nyckelord
Utomhuspedagogik
matematik
samspel
sociokulture
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV