Visa enkel post

dc.contributor.authorBörjesson, Idasv
dc.contributor.authorOstwald, Ann-Charlottesv
dc.date.accessioned2014-05-28T11:05:17Z
dc.date.available2014-05-28T11:05:17Z
dc.date.issued2014sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/35901
dc.description.abstractVi har besökt en förskoleklass för att få kunskap om hur lärare kan arbeta med ett utomhuspedagogiskt arbetssätt med ämnet matematik, utifrån ett samspelsperspektiv på lärande. De två metoder som vi använt oss av är observationer och intervjuer. När förskoleklassen var ute i skogen och på skolgården observerade vi olika situationer, då läraren planerat in matematik. Det har varit intressant att ta del av lärarnas planerade utomhuspedagogik då de väver in ett ämne som matematik, som inspiration till vårt kommande yrke.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectUtomhuspedagogiksv
dc.subjectmatematiksv
dc.subjectsamspelsv
dc.subjectsociokulturesv
dc.titleUtomhuspedagogik i en förskoleklass - En fallstudie om utomhuspedagogik, matematik och samspel ur ett sociokulturellt perspektivsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post