dc.contributor.author | Börjesson, Ida | sv |
dc.contributor.author | Ostwald, Ann-Charlotte | sv |
dc.date.accessioned | 2014-05-28T11:05:17Z | |
dc.date.available | 2014-05-28T11:05:17Z | |
dc.date.issued | 2014 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/35901 | |
dc.description.abstract | Vi har besökt en förskoleklass för att få kunskap om hur lärare kan arbeta med ett utomhuspedagogiskt arbetssätt
med ämnet matematik, utifrån ett samspelsperspektiv på lärande. De två metoder som vi använt oss av är
observationer och intervjuer. När förskoleklassen var ute i skogen och på skolgården observerade vi olika
situationer, då läraren planerat in matematik. Det har varit intressant att ta del av lärarnas planerade
utomhuspedagogik då de väver in ett ämne som matematik, som inspiration till vårt kommande yrke. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Utomhuspedagogik | sv |
dc.subject | matematik | sv |
dc.subject | samspel | sv |
dc.subject | sociokulture | sv |
dc.title | Utomhuspedagogik i en förskoleklass - En fallstudie om utomhuspedagogik, matematik och samspel ur ett sociokulturellt perspektiv | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |