Show simple item record

dc.contributor.authorBENGTSSON, KARL-MAGNUS
dc.date.accessioned2014-07-01T14:30:57Z
dc.date.available2014-07-01T14:30:57Z
dc.date.issued2014-07-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/36336
dc.descriptionCompanies today are exposed to a turbulent market with fierce competition and the ability to innovate itself becomes increasingly important. But what innovation is and how it is managed is far from obvious. In this case study at EVRY the research questions are: “What is innovation in IT consultant companies?” and “how can innovation be managed in IT consultant companies?” IT consultancy is a complex type of business and their focus is often to innovate the customers business rather than their own. The study is based on a literature review, field studies, unstructured interviews and an interpretive analysis. Innovation in IT consulting occurs in all positions and roles within the company and there was a strong reluctance to appoint a few people on an exclusive basis for innovation. It was repeated that IT consultancies should focus on keeping an open climate, build close relationships and daring to invest in innovation. At the same time IT consultancies live in a tough financial reality where you only have room to let the strongest survive.sv
dc.description.abstractFöretag utsätts idag för en turbulent marknad med hård konkurrens och en förmåga att innovera sig själv blir allt viktigare. Men vad innovation är och hur man bör förvalta det är långt ifrån självklart. I denna fallstudie ställs frågorna: Vad är innovation på IT-konsultföretag? Och Hur kan innovation förvaltas på IT-konsultföreag? IT-konsultföretag är en komplex typ av verksamhet och fokuset ligger på att innovera hos sina kunder snarare än hos sig själva. Studien grundar sig i en litteraturstudie, fältstudier, ostrukturerade intervjuer och en tolkande analys. Innovation på IT-konsultföretag uppstår på alla positioner och roller inom företaget och det fanns en stark ovilja att utse ett fåtal personer med ensamrätt för innovation. Det var återkommande att IT-konsultföretag bör fokusera på att hålla högt i tak, bygga nära samarbeten och våga investera i innovation. Samtidigt lever ITkonsultföretag i en hårt pressad finansiell verklighet där man endast har utrymme att låta de starkaste överleva.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries1651-4769sv
dc.relation.ispartofseries2014:087sv
dc.subjectInnovationsv
dc.subjectIT-konsultverksamhetsv
dc.subjectBusiness Model Canvassv
dc.titleInnovation på Itkonsultföretag. En fallstudie på EVRYsv
dc.title.alternativeInnovation at IT-consultancies. A case-study at EVRYsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg/Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeMaster theseseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record