• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ohållbar marknadskommunikation av seriösa hållbarhetsaktörer: en fallstudie av H&M och Max

Abstract
Problem: Companies engage in serious sustainability work, but there is reason to believe that this is not reflected in their market communication. As companies wait for the market to show an increased interest in sustainable products, changes in market communication tend to be conservative. Purpose: The main purpose of this paper is to investigate whether companies in the fast fashion and the fast food industries are engaged in serious sustainability work at the same time is using unsustainable market communication. Part of this work is to compile a basic definition of unsustainable market communication based on theory. Method: A qualitative approach was used, in which a case study, based on picture analysis, was conducted with empirical data taken from the companies‟ market communication. Theory: The theoretical framework is based in theories concerning market communication, sustainability aspects and consumerism. Result: The empirical data presented in the case study report is based on the image analysis performed on the market communication material, in the form of commercials, and the analysis model that was constructed. Analysis: The empirical data was compared to the theories used in the theoretical framework, and the results were analyzed to find overall similarities within the companies‟ market communication. Conclusion: Companies in the fast fashion and the fast food industries engaged in serious sustainability work can simultaneously use an unsustainable market communication, as defined in this work.
Degree
Student essay
Other description
Problem: Företag ägnar sig åt ett seriöst hållbarhetsarbete, men det finns anledning att tro att detta inte speglas i deras marknadskommunikation. Förändringar i marknadskommunikation tenderar att vara konservativa, då företag väntar på en indikation från marknaden för ökat intresse av hållbara produkter. Syfte: Huvudsyftet med arbetet är att undersöka huruvida företag inom ”fast fashion”- och ”fast food”-industrierna som gör ett gediget hållbarhetsarbete också använder en marknadskommunikation som är ohållbar. Som en del av detta arbete kommer en grundläggande definition av ohållbar marknadskommunikation att konstrueras genom teoristudier. Metod: En kvalitativ undersökning har använts, då en fallstudie med bildanalys har genomförts, med empirisk data hämtad från företagens marknadskommunikation. Teori: Den teoretiska referensramen grundar sig i teorier kring marknadskommunikation, hållbarhetsaspekter och konsumtionssamhällets konstruktion. Resultat: Det empiriska materialet redovisas genom fallstudieberättelse, baserad på bildanalysen av marknadskommunikationsmaterial som utförts och den analysmodell som har konstruerats. Analys: Empiriska data som insamlats har jämförts med de teorier som vi använt oss av i den teoretiska referensramen. Resultaten har analyserats för att hitta övergripande likheter inom företagens marknadskommunikation Slutsats: Företag inom ”fast fashion”- och ”fast food”-industrierna som arbetar seriöst med hållbarhetsarbete kan också använda en ohållbar marknadskommunikation enligt den definition som har konstruerats.
URI
http://hdl.handle.net/2077/36405
Collections
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
View/Open
gupea_2077_36405_1.pdf (967.5Kb)
Date
2014-07-02
Author
Jartin, Anna
Ernfjord, Kalle
Keywords
Market Communication, Sustainability, Case Study, Fast Fashion, Fast Food
Marknadskommunikation, Hållbarhet, Fallstudie, Fast Fashion, Fast Food
Series/Report no.
Environmental Management/Uthålligt företagade
13/14:2
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV