dc.contributor.author | Cederstrand, Martin | |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T12:46:29Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T12:46:29Z | |
dc.date.issued | 2014-08-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/36559 | |
dc.description.abstract | Syfte: Syftet med detta arbete har varit att utveckla mig som interpret genom att skaffa mig en bredare kunskap om hur dubbelgrepp och ackord nyttjas inom olika epoker av klassisk konstmusik skriven för viola.
Frågeställning: Kan kännedom om dubbelgreppens (inklusive ackordspelets)musikaliska funktion, kompositörernas syfte med dem och de olika epokernas ideal för dubbelgreppsspel, hjälpa mig i mitt eget utförande och interpretation av dubbelgrepp?
Metod: Min metod har varit att först välja ut ett antal dubbelgreppspassager ifrån olika epoker inom klassisk konstmusik och sedan intervjua ett antal olika teoriprofessorer och musiker om hur dessa bör interpreteras. Slutligen har jag övat på passagerna och gjort inspelningar av mina egna interpretationer av dessa. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | dubbelgrepp | sv |
dc.subject | interpretation | sv |
dc.subject | viola | sv |
dc.title | Interpretation av dubbelgreppspassager i violarepertoar | sv |
dc.type | Text | |
dc.setspec.uppsok | FineArt | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Academy of Music and Drama | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik | swe |
dc.type.degree | Student essay | |